lørdag 17. august 2013

Fremdeles i live!!

Ja, hvem skulle tro det, så stille som det har vært på bloggen siden før sommeren!? Strikkelysten har vært til stede, men det har blitt mest gavestrikking og dermed lite blogging.. 
Men - nå er evighetsprosjektet fullført og overlevert sin nye eier, så da kan det trygt blogges om ;)


Jeg har strikket Haukelikofte til svigerinnen min - for hun har hytte på... hvor tror du?... Jo, nettopp på Haukeli. Så da er det kjekt å ha en hyttekofte på lur når det stormer ute og er kaldt inne (selv om jeg har til gode å fryse på hytten deres).

Litt fakta:
Oppskriften er Sandnes Garn sin gratisoppskrift (de har lagt ut masse gamle oppskrifter gratis her. Verdt å ta en titt!) og du finner den her.
Har brukt Sandnes Sisu. Vurderte alpakka, men tror det hadde blitt for tungt og "hengete".


Brukte blå i stedet for gul, brun, grønn og rød (som jeg synes høres litt rart ut mot grått og hvitt. Ikke ser jeg det når bildet er sort/hvitt heller)

Jeg strikket for en gangs skyld prøvelapp, og angrer på det. Kom frem til at jeg måtte opp en pinnestørrelse, og resulterte i en STOR kofte. Dette merket jeg ikke før jeg fikk den av pinnene og kunne tre den på (da var den allerede en ferdigstrikket "genser").. Skitt la gå! Helt uaktuelt å rekke opp!

Dette resulterte i litt merarbeid...
Frem med saksen! Klippet og rakk opp ene mønsterborden. 

Dette er også første gang jeg har sydd og klippet (rettelse: mamma sydde og klippet) i strikketøyet mitt. Syntes det var veldig spennende. Tror ikke jeg hadde turd å prøve meg selv første gang, men nå har jeg sett at strikketøyet "overlever" så da kan jeg tørre å prøve ved en senere anledning! ;)

 Det er godt å ha noen proffer å få hjelp av :)

Resultatet må jeg si meg fornøyd med selv om den ble litt større enn jeg hadde håpet. Men det er bedre enn om den ble for liten... (får trøste meg med det!). Godt med ferdig prosjekt, for da kan jeg ta fått på noe nytt :)

Ønsker alle sammen en flott helg!

9 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Skrev innlegget før her med gammel bruker, prøver igjen :)

    Den ble jo kjempefin:)
    Flott at den ble bra etter merarbeidet :)
    Og som du sier, bedre litt stor enn for liten.
    Blir en skikkelig kosemosejakke det da:)

    SvarSlett
  3. den ble rålekker!! Nydelige farger du har valgt:))

    SvarSlett
  4. Kjempefin! Bøyer meg i nesegrus beundring i strikkestøvet over en sånn tålmodighetsprøve...

    SvarSlett
  5. Det ser SÅ skummelt ut med den klippingen! Jeg kommer aldri til å tørre... :'( Kjempefin kofte!

    SvarSlett
  6. Wow! Det der er jammen mye arbei, jeg hadde blitt lei tror jeg. Tommelopp for deg altså og svigerinnen din er kjempe heldig :)

    SvarSlett
  7. Så flott kofte!! Og så flink du er. Gøy å se "close up" bilder når der er noe man sjøl har lyst å strikke. Jeg er amatør, så vet ikke om jeg tør meg på et så omfattende prosjekt, og å klippe i strikket høres skummelt ut!!!! :)

    SvarSlett